crumbled.blogg.se

Början

Kategori: Allmänt

Jag lider av depression och ångest. Jag vill ibland säga att jag har gjort det så länge jag kan minnas, men det är inte sant. Jag mådde inte dåligt när jag var liten, men sedan när jag blev äldre.
 
Jag var tretton år när jag skar mig i handleden första gången. Aldrig djupt, men jag skar mig för det kändes bra och... ja, jag vet inte... Men alla gjorde så och jag var inte annorlunda på något sätt. Jag mådde bra sedan, har jag för mig, när jag var fjorton och femton. Och sedan gick det bara utför igen.
 
Gymnasiet gjorde inte mycket för att avhjälpa det hela. Jag gick hos en kurator under hela tredje året och hade jag inte brutit ihop samma dag jag skulle till kuratorn sa jag att allt var bra. Även om jag hade suttit uppe halva natten p.g.a. ångest. Jag kände inte ångest då och alltså var det bra och kuratorn trodde mig. Jag är en väldigt bra skådespelerska, ska ni veta. Vill jag inte att folk ska veta hur jag mår så får de inte veta det. 
 
Fast det där stämmer bara till viss del. Det finns en som, tyvärr, alltid ser igenom när jag säger att allt är bra och vi har kommit på något slags system där man inte får ljuga om den andra frågar "ljuger du nu?" Jag ljuger inte på den frågan och alltså vet han alltid hur jag mår. Han vet det nog ändå, utan att fråga. Men Han kom in i bilden mycket senare, efter gymnasiet och det tog oss ännu ett år innan vi blev tillsammans, men det tar vi en annan gång.
 
Denna blogg har jag för att skriva av mig, för att få ut alla tankar som kommer. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: